czwartek, 9 lutego 2012

Pulpeciki:)

Ach dopiero dziś znalazłam chwilkę na napisanie Wam przepisu na pulpeciki w bardzo wybornym sosiku.Powiem szczerze że uczucia miałam mieszane gdy zaczęłam  robić ów sosik jednak bardzo szybko moje wszelkie wątpliwości zostały rozwiane:)
Pulpeciki w sosie porowo-chrzanowym:)
Składniki:
Na pulpeciki(około 10szt.)
mięso mielone około 300g
bułka tarta
jajko
sól,pieprz
posiekana zielona pietruszka
bulion
Sos:
2średnie pory(część biała)
1 marchewka
masło
śmietanka 30%
chrzan(około2-3łyżki ewentualnie do smaku)
mąka
sól,pieprz
Przygotowanie:
Z przygotowanych składników wyrabiamy masę mięsną i formujemy około 10 kulek.Wrzucamy na wrzący bulion.Gotujemy około 20minut.
W międzyczasie pora przecinamy wzdłuż a następnie kroimy w paski.Marchewkę ścieramy na tarce na grubych oczkach.W garnczku rozgrzać masło i wrzucić warzywa.Smażyć około 5min.Następnie warzywa posypać mąką i zalać bulionem z ugotowanych już pulpecików.Gotować do miękkości(Ja gotowałam do stanu al dente bo wtedy por wydaje mi się smaczniejszy).Dodać pulpety,śmietankę,chrzan.Doprawić solą i pieprzem.Dusić pod przykryciem około 5 minut.
Ja podawałam z pomidorkami koktajlowymi które mój synio pożera w ogromnych ilościach:D
SMACZNEGO!!

5 komentarzy:

  1. a ja chcę przepis na sushi!!!!!!!!!
    to ze zdjęcia profilowego :D

    OdpowiedzUsuń
  2. i weź se wyłącz tę weryfikację obrazkową w komentarzach, bom slepa i znaczne trudności z przepisaniem kodu mam :P

    OdpowiedzUsuń
  3. zaro nawet nie wiem gdzie tego szukać.....

    OdpowiedzUsuń
  4. chyba już///asusziswoją droga może zamieszczę:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czekam niecierpliwie. pewnie zrobić mi się nie uda, ale się będę mogła chwalić, że wiem jak :P

      Usuń