wtorek, 13 sierpnia 2013

Pasztet drobiowy

Nadrabianie zacznę może  od pasztetu drobiowego,gdyż nadarzyła się okazja...ktoś ma zapotrzebowanie na przepis.:)Służę więc pomocą i szybciutko coś naskrobię:)Domowe wędlinki są najlepsze:)I wcale nie trudne do wykonania.A gdy posiada się małe dzieci umiejętność stworzenia czegoś od podstaw jest naprawdę niezastąpiona :)
Pasztet drobiowy:

Składniki:
-około 700g mięsa drobiowego(ja miałam całego kurczaka,dodam że dosyć sporego)
-włoszczyzna
-cebula
-łyżka masła lub oliwy lub oleju rzepakowego
-2 listki laurowe
-kilka ziarenek pieprzu
-2 ziarenka ziela angielskiego
-sól
-łyżeczka gałki muszkatołowej
-łyżeczka pieprzu mielonego
-1/2łyżeczki imbiru
-2-3 jajka
(opcjonalnie 2 kulki jałowca-ja nie dawałam)

Przygotownie:
Na maśle podsmażam cebulkę pokrojoną w kostkę.Dodaję mięso(u mnie kurczak podzielony na kawałki),włoszczyznę podlewam wodą.Wkladam liść laurowy,ziele angielskie,pieprz w kulkach  ewentualnie jałowiec.Całosć duszę na wolnym ogniu aż większość płynu odparuje.Wyjmuję kurczaka i oddzielam mięso od kości.Oddzielone mięso wraz z warzywami mielę dwukrotnie.Dodaję jajka(jeśli duże to 2 jeśli małe 3),sól,pieprz,imbir,gałkę muszkatołową.Dokładnie mieszam.Formę smaruję masłem i obsypuje bułką tartą.Nadmiar bułki wytrząsam.Przekładam masę warzywno mięsną.Uklepuję żeby nie było szczelinek w pasztecie.Piekę w nagrzanym piekarniku na 180stopni(u mnie termoobieg i 165) około godziny.Gotowy i wystudzony pasztet wyciągam z formy i kroję na kawałki:)
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz