poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Gołąbki gryczano-soczewicowe z warzywno-pomidorowym sosem

Bez mięsa, bez mleka ,bez jajów....o tak czasem zdarza mi się gotować.Polecam wszystkim wypróbwanie takiej innej kuchni:)Zawsze to coś innego a może się okazać że równie pysznego jak zwykłe jedzenie, którym zajadacie się na codzień....
Gołąbki gryczano-soczewicowe z warzywno -pomidorowym sosem:

Składniki:
-kasza gryczana (u mnie około 1/2 szkl.)
-soczewica czerwona (1/2szkl.)
-mielone siemie lniane około 1 łyżki (tu musicie sobie sami regulować ilość )
-sól, pieprz, curry
-kapusta włoska

Sos:
-marchew
-pietruszka
-seler
-pomidory(mogą być świeże lub w puszce)
-sól, pieprz
-zioła
-olej rzepakowy
Tak naprawdę warzywa możecie dać jakie tylko chcecie:)

Przygotowanie:
Kapustę obważamy i odkładamy największe liscie.Ja się przyznam bez bicia że swoje liście odrywałam na surowo z kapusty i "obgotowywałam"  każdy przez 30sekund.
Kasze gotujemy a wręcz rozgotowujemy.Soczewicę również gotujemy.Len zalewamy ciepłą wodą i czekamy aż utworzy się jakby "glut".
Wszystko łączymy ze sobą doprawiamy do smaku i awijamy w przygotowane liscie kapusty włoskiej.
Dusimy w garnku lub jak ja parujemy w parowarze około 15-20min.
W międzyczasie przygotowujemy sos.Warzywa kroimy w kostkę wrzucamy na rozgrzany olej lekko solimy i obsmażamy.Dodajemy pomidory i dusimy aż warzywka będą al'dente.Doprawiamy do smaku solą pieprzem i ziołami, polecam tu swieżą bazylię:)
Smacznego!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz