poniedziałek, 3 czerwca 2013

Szparagi w cyckowych koszulkach

...pysznie,szybko i zdrowo!Nie  ma się co rozpisywać nad idealnością tego dania.Trzeba się od razu brać za robotę:).Przepis zdybałam na LS ale oczywiście dodałam swoje "5gr":)
Szparagi w cyckowych koszulkach:
Składniki:
-filety z piersi kurczaka
-zielone szparagi(tyle szt. ile jest kotlecików)
-sól,pieprz

Przygotowanie:
Pierś kurczaka umyć i osuszyć papierowym ręcznikiem.Ja pociełam wzdłuż na kilka (z wyszło 3szt.) cienkich kotlecików (w oryginale pocięte były na skos w długie cienkie plastry).Posolić,popieprzyć.
Szparagi opłukać,odłamać zdrewniałe końce.
Szparagi owinąć przygotowaną piersią kurczaka(ja większe kawałki podpięłam wykałaczką).W oryginale całość maczana była w roztrzepanym jajku,ja pomięłam,przyznam się zgapiłam się,nie doczytałam...:D).
Smażymy na patelni na  rozgrzanym tłuszczu,po czym zdejmujemy patelnię z ognia i pozostawiamy na niej szparagi przez około 4-5 min żeby "doszły".

Pomidorowa salsa:
-1 pomidor
-1 cebula,najlepiej czerwona
-kawałek papryki(najlepiej żółtej,salsa będzie bardziej kolorowa)
-posiekany szczypiorek
-świeża kolendra (w oryginale pietruszka)
-sól,pieprz
-ocet winny
-pieprz cayenne

Przygotowanie:
Pomidora umyć pozbawić gniazd nasiennych pokroić w kostkę.Tak samo postąpić z cebulą i papryką.Dosypać posiekany szczypiorek i kolendrę.Wymieszać.Doprawić solą,pieprzem,octem winnym oraz pieprzem cayenne.

Ja szparagi podawałam posypane salsą z ziemniakami ,jako  danie obiadowe.Równie dobrze może służyć jako przekąska w wersji bez ziemniaków.
PS.Myślę że danie można zrobić również na parze(prócz salsy oczywiście).Będzie wtedy iście dietetyczne!:D


Smacznego!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz