poniedziałek, 27 stycznia 2014

Paprykowa pomidorówka z kuskusem i soczewicą

Tym razem pomidorowa w  wydaniu paprykowym z niecodziennymi dodatkami.Natknęłam się na nią gdzieś w internecie i wpadła mi w oko, ale że nie spisałam przepisu troszkę improwizowałam:) Mam nadzieję że zupa przypanie Wam do gustu i że skusicie się na nią bo naprawdę warto.Zupa jest rozgrzewająca i bardzo pożywna.Zachęcam gorąco do skosztowania:)
Paprykowa pomidorówka z kuskusem i czerwoną soczewicą:
Składniki:
-3-4 łyżki oliwy z oliwek
-3 ząbki czosnku
-1 cebua
-puszka pomidorów w kawałkach
-2 czerwone papryki
-3 łyżki czerwonej soczewicy
-4 łyżki kuskusu
-1litr bulionu( u mnie woda z domową wegetą)
-przyprawy:tymianek,oregano,ostra papryka,słodka papryka,pieprz,sól,
-pęczęk pietruszki

Przygotowanie:
Soczewicę opłukać na sicie pod bierzącą wodą.
Na oliwie z oliwek podsmażyć czosnek z cebulką Dodać pomidory i soczewicę.Podlać przygotowanym bulionem.Dodać przyprawy.ja dodawałam wszystkiego na oko.Pod koniec gotowania zupę będzie można ponownie doprawić.Gotować około 25min  aż soczewica napęcznieje i będzie miękka.Wsypać pokrojoną w kostkę paprykę i dalej gotować około 10min.Papryka powinna pozostać lekko al'dente więc pamiętajcie by nie rozgotować.Ugotowaną zupę zdjąć z ognia.Wsypać kuskus, przykryć i odczekać kilka minut by kuskus napęczniał.Gotową zupę doprawić do smaku.Po podaniu obsypać obficie pietruszką.
Smacznego!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz