wtorek, 11 lutego 2014

Muffinki z gruszką i imbirem

Przyznam się bez bicia fanką muffinek nie jestem chyba nawet mogłabym pokusić się o stwierdzenie że za nimi nie przepadam.Jednak ostatnio wizyta niespodziewanych gości zmusiła mnie do zmajstrowania czegoś "na szybko" no i były to właśnie TE muffinki.Smak idealny jak dla mnie.i konsystencja ciasta...i wszystko...Ja antyfanka muffinek gorąco polecam!!Przepis z Moich Wypieków,ciut zminiony.
Muffinki gruszkowe z imbirem:
Składniki:
-250g mąki pszennej
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-130g drobnego cukru białego
-75g cukru brazowego
-1 łyżeczka imbiru w proszku
-140ml kwaśnej śmietany
-łyżka płynnego miodu
-125ml oleju
-2 jajka
-około 300g gruszek pokrojonych w kostkę, u mnie były to gruszki z puszki,jakieś 6 połówek (dodam też że drugim razem dałam 200g i też było ok)

Przygotowanie:
W jednym naczyniu mieszamy ze sobą wszystkie produkty suche:mąke,cukry,proszek do pieczenia i imbir.

W drugim naczynu połączyć prodkty mokre:roztrzepane jajka, śmietanę, olej,miód.

Połączyć ze sobą składniki mokre i suche.Mieszać krótko tylko do połączenia składników.Dodać posekane gruszki.Wymieszać.

Masę przełożyć do formy wyłożonej papilotkami.Każdą muffinkę po wierzchu posypać brązowym cukrem.Około 1/2 łyzeczki na muffinkę.

Piec 20min w temp.180 z termoobiegiem(w orginale 200 bez termooiegu).
Smacznego!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz