czwartek, 27 lutego 2014

Zupa Meksykańska inaczej

Jak już niedawno wspominałam zupę meksykańską lubimy i często zajadamy.Postanowiłam jednak nadać jej troszkę inny smak dla urozmaicenia.I tak kombinowałam i kombinowałam aż wykombinowałam.Efekt końcowy very zadowalający:)
Meksykańska inaczej:
Składniki:
-około 500g mięsa mielonego
-puszka pomidorów (mogą być w kawałkach lub całe)
-kilka łyżek soczewicy czerwonej
-marchewka
-seler naciowy
-cebulka
-kilka ząbków czosnku
-puszka czerwonej fasoli
-puszka kukurydzy
-sól,pieprz,slodka papryka ewentualnie pikantna(zalecana, ja nie daje bo z dziećmi zajadamy)
-gałka muszkatołowa
-majeranek

Przygotowanie:
W rozgrzanym garnku na odrobince oleju podsmażam pokrojoną w kostkę marchewkę i seler naciowy wraz z posiekanym ząbkiem czasnku.Po chwili wrzucić mięso mielone.Wszystko razem podsmażyć.Zalać wodą około 5-7cm powyżej mięsa i zagotować.Wlać pomidory z puszki wsypać około 4-5 łyżek czerwonej soczewicy i cebulkę pofrojoną w piórka,

gotować około 20min.Po tym czasie wrzucić całą zawartość puszki z kukurydzą i czerwoną fasolą.Można dorzucić ząbek czosnku.Gotować dalej jakieś 10min.Na koniec doprawić do smaku przypraami.Posypać majerankiem i kosztować:)
Smacznego!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz