środa, 5 lutego 2014

Ciasto marchewkowe idealne

Zbierałam się i zbierałam za upieczenie tego ciasta...przepisów milon jak nie więcej...więc szukałam i szukałam...i znaszłam:)Moje Wypieki mnie nie zawiodły ja zawsze:)Troszkę tylko odbiegłam od oryginału gdyż miałam piec z innego przepisu w trakcie roboty i odmierzenia składników stwierdziłam jednak że będę robić z MW:)Wszystkich zapraszam do wypróbowania tego ciasta.Jest naprawdę rewelayjne:)
Ciasto marchwewkowe:


Składniki:
-2/3 szklanki mąki pszennej
-pół szklanki drobnego cukru
-1 łyżeczka sody
-3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
-1 łyżeczka cynamonu
-3 ziela angielskie (w oryginale 1/4 łyzeczki zmielonego ziela)
-4 goździki (w oryginale 1/4 łyżeczki zmielonych goździków)
 *Ziele angielskie wraz  z goździkami mielimy w blenderze i nabieramy 1/4 łyżeczki
-1/4 łyżeczki soli
-1/3 szklanki oleju rzepakowego
-2 roztrzepane jajka
-1 szklanka posiekanych orzechów włoskich( u mnie zblenderowane)
-1 szkalnka startej marchewki ( u mnie ciut więcej blenderowanej na wiórka :) trzeba sobie jakoś życie    
ułatwiać)
-pół szklanki posiekanych jabłek (w oryginale były to ananasy ale niestety lub stety ich nie miałam)

Przygotowanie:
Mieszamy ze sobą wszystkie składniki suche:mąke, cukier,proszek,soda i przyprawy.
W osobnym naczyniu roskłucamy jajka z olejem.
Łaczymy składniki suche z mokrymi po czym dodajemy marchewkę,orzechy i jabłka i mieszamy łyżką.
Ja piekłam w formie 21cm wyłożonej papierem do pieczenia prze około 40min w temp. 155 z termoobiegiem(do tzw. suchego patyczka).Ciasto nie wyszło zbyt wysokie ale moim zdaniem wystarczająco.
W oryginale forma była 20cm i nie było termoobieu lecz 175stopni.

Masa:
-250gr serka philadelphia
-4-5 łyżki masłą w temperaturze pokojowej
-niepełna szklanka cukru pudru

Wszystie składniki wkładamydo misy miksera i ubijamy na puszystą masę.

Przestudzone ciasto przekrajamy na pół, przekładamy częsią masy resztą przykrywamy wierzch placka.Ozdabiamy według uznania.

Smacznego!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz