piątek, 24 października 2014

Bezglutenowe gryczane pierogi z pieczarkami

Kolejna odsłona beglutenowego jedzonka.Przyznam szczerze że zagłębiając się coraz bardziej w tajniki bezglutenowego jedzenia utwierdzam się w przekonaniu że na diecie bezglutenowej można zjeść pysznie a dieta ta jest bardzo urozmaicona.
Dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami przepisem na który natknęłam się gdzieś w necie ale ciut go zmodyfikowałam na własne potrzeby :)
Bezglutenowe gryczane pierogi z pieczarkami:


Składniki:
-200g mąki gryczanej
-100g mąki ziemniaczanej
-220ml gorącej wody
-sczypta soli
-1łyżka oleju( opcjonalnie ja nie dawałam ale następnym razem dodam)

Farsz:
-300g pieczarek
-cebula
-sól, pieprz

Przygotowanie:
Cebulkę kroimy w kostkę i podduszamy na patelni bez tłuszczu.Po chwili dodajemy pokrojone pieczarki całość solimy i piperzymy i dusimy do mamonet aż cała woda odparuje.

W międzyczasie wyrabiamy ciasto.Łączymy mąki solimy i wrabiamy dolewajac gorąca wodę i olej(niekoniecznie).Formujemy kulkę.Odrywamy po kawałku i wałkujemy na grubość około 3mm.Nakładamy farsz i zawijamy pieroga:)

Ja pierogi gotowałam około 5 min na parze ale można ugotować normalnie w wodzie.Pierogi po ugotowaniu nadają sie do spożycia.

Ja swoje podpiekłam jeszcze w piekarniku z funkcją grill bez tłuszczu także moje pierogi są w wersji fit!:)
Smacznego!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz