środa, 29 października 2014

Zupa krem z pieczonego buraka

Burak to takie wdzięczne warzywo.Naprawdę lubię buraki czy to w zupie czy w sałatce czy jako dodatek do mięsa.Dziś chciałam Wam zaproponować zupę krem z buraka.Osobiście nie lubię zup kremów ale ta akurat mi przypasowała.
Zupa krem z pieczonych buraków:

Składniki:
-buraki (ilość zależy od ilości zupy jaką chcecie zrobić) u mnie to było około 5 szt
-cebula
-czosnek
-oliwa z oliwek
-skórka z pomarańczy
-sok z połowy pomarańczy
-ocet jabłkowy

Przygotowanie:
Buraki porządnie szorujemy szczoteczką.Każy z osobna zawijamy w folię aluminiową i wkładamy do nagrzanego piekarnika.Pieczemy 1h w temp 200stopni.Po tym czasie buraki wyjmujemy obieramy ze skórki i kroimy na grubsze około 0,5cm plasterki.
W garnku na oliwie z oliwek podsmażamy posiekaną cebulkę.Na koniec dodajemy posiekany ząbek czosnku.Po chwili wrzucamy pokrojone buraki i smażymy jakieś 4-5min.Następnie wlewamy sok z pomarańczy i skórkę otartą z pomarańczy.Dolewamy wody tak by buraki były przykryte.Gotujemy jakieś 10min.Blendujemy.Jeśli zupa tego wymaga dolewamy wody.Zupę przyprawiamy do smaku solą, pieprzem i octem jabłkowym.
Ja podawałam z kleksem jogurtu naturalnego.
Smacznego!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz