wtorek, 21 maja 2013

Szparagi z jajkami w koszulkach w sosie holenderskim

Cud miód i orzeszki:D.Uwielbiam szparagi,zwłaszcza te zielone:)Są przepyszne i bardzo proste w obsłudze.No a przede wszystkim super szybkie w przygotowaniu:)Przepis na owe cudo znaszłam na Kwestii Smaku, oczywiście ściśle się go nie trzymałam:) inaczej nie byłabym sobą:DPolecam!!!Wryli polecam!!!
Szparagi z jajkami w koszulkach w sosie holenderskim:
Składniki:
Oczywiście większość na oko jak to u mnie:)Ale wszystko zależy od apetytu i  od zamiłowania do składników:)
Z podanych składników wyjdzie porcyjka dla jednej osoby
-szparagi( około 6-8szt)
-2 świeże jajka
-szczypiorek
-sos holenderski(przepis poniżej)
-ziemniaki ewentualnie świeże pieczywko

Sos holenderski:(na około 4 porcje)
-masło (dałam jakieś ćwierć kostki)
-2 żółtka w temperaturze pokojowej
-sok z cytryny,jakieś 2 -3 łyżki(miałam ćwiartkę cytryny w lodówce tyle też wycisnęłam do sosu)
-sól,pieprz

Przygotowanie:
Sos holenderski:
Masło rozpuścić i podgrzać.Z gorącego masła zdjąć łyżką powstałą pianę.Żółtka ubić z sokiem z cytryny solą i pieprzem na puszystą masę.Dalej ubijając wlewać powoli gorące masło.Gotowy sos powinien być gęsty i puszysty.
Jajka w koszulkach:
Wyszorowane jajka delikatnie wbijamy do miseczek(każde osobno).W szerokim garnku zagotować niewielką ilość wody.W oryginale jest 4cm u mnie było ciut więcej,pewnie z 6-8:).Po zagotowaniu zmniejszyć gaz tak by woda już nie wrzała.Najlepiej będzie jak już nie będzie bulek na wodzie:)Miseczke z jajkiem delikatnie przechylić,najlepiej zanurzyć we  wrzątku.U mnie woda z garnka wlała się odrobinkę do miseczki,białko się ciut ścięło i wtedy całkowicie delikatnie wylałam jajko do wody.Czynność powtarzamy z drugim jajkiem.Gotujemy ok 4min,później żółtko również się zetnie(chyba że chcecie "na twardo").Wyciągamy łyżką cedzakową.
Szparagi:
Szparagi płuczemy odcinamy zdrewniałe końce łodyg.Wkładamy do pojemniczka główkami do góry i gotujemy na parze ok.5min.Jeśli nie mamy parowaru możemy  to zrobić na sitku lub ewentualnie normalnie w wodzie w wysokim garnku.
Podajemy!
Szparagi kroimy wzdłuż na połówki układamy na nich jajka,polewamy sosem.Obficie posypujemy szczypiorkiem.Ja podawałam z ziemniaczkami gotowanymi na parze w ramach obiadu:)Ze świeżym pieczywem mogą być świetnym śniadaniem lub przekąską.
Smacznego!!
PS:myślę że Ci którym niechce się produkować jajek w koszulkach z powodzeniem mogą zastąpić je jajcem sadzonym(najlepiej na klarowanym masełku):D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz