wtorek, 27 grudnia 2011

Łosoś na parze w sosie z bazyliowym pesto:D

Po raz kolejny podam prosty przepisik na łososia tym razem jednak w bazyliowym pesto:)Ostatnio dosyć często gości on na naszych stołach dlatego staram się jakoś Kacowi urozmaicać łososiowe dania:)
Przedstawiam więc
Łosoś na parze w sosie z bazyliowym pesto
Składniki:
łosoś(ja użyłam lidlowego fileta)
marchewka
groszek zielony(a jaki to już zależy od was)
masełko
śmietana 18%
bazyliowe pesto(i tu znów zareklamuję lidla ale jakoś najbardziej przypadło nam do gustu)
sól
pieprz cytrynowy
Przygotowanie:
Zamrożony kawałek ryby oprószyłam solą i pieprzem cytrynowym i odstawiłam  na jakieś 10min.W międzyczasie do parowaru włożyłam kartofelka pokrojonego w małą kostkę,marchewkę i groszek.Ziemniaczki gotowały się bez towarzystwa marchewki i groszku:)Do ziemniaczków nasypałam o drobinkę soli a do marchewki i groszku dodałam odrobinę masła.Po upływie około 15 minut przygotowaną wcześniej rybkę położyłam na specjalnej półeczce i doprawiłam odrobinką masła.Zaczęłam przygotowywać sosik:łyżkę pesto zmieszałam z około 2 łyżkami śmietany.Po 10 minutach parowania rybki(warzywa nadal cały czas się parują) polałam rybę sosikiem i tak gotowałam jeszcze jakieś 5  minut.Sos po takim parowaniu robi się jakby zważony ale wystarczy go pomieszać i wraca do poprzedniej konsystencji:).wystarczy teraz wszystko nałożyć na talerzyk i podać szkrabowi:DPolecam także dorosłym bo naprawdę warte skosztowania.
SMACZNEGO!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz