czwartek, 26 stycznia 2012

Roskolnikow:)

Witam!
Bardzo się cieszę że ostatnio tak wiele osób zwiedziło mój blog i nie ukrywam że polecam się na przyszłość:D
Dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami przepisem na mój rosół który zajadamy całą rodzinką ale z racji kluseczków jakie w nim pływają przeznaczony jest specjalnie dla mojego zajadacza:)
Rosół z kluskami lanymi:
Składniki:
Proporcje pozostawiam Wam bo wszystko zależy od wielkości gara w którym będziecie ważyć wasz rosół:)
kurczak(ja daję dwa udka bardziej otłuszczone)
golonka indycza
szponder wołowy
Warzywa:
marchewka,pietruszka,seler,por,odrobina kapustki(najlepiej włoskiej),cebula(przypieczona na palniku,ja przypiekam dosyć mocno)
Przyprawy:
sól,pieprz,ziele angielskie,liść laurowy,można również lubczyk(polecam wersję z lubczykiem),vegeta i jeśli ktoś używa kostki rosołowe,ja dodaję przeważnie 2 kostki drobiowe i 1 kostkę wołową tylko i wyłącznie Knorr:)
Przygotowanie:
Warzywa wrzucamy do garnka doprowadzamy do wrzenia i szumujemy.W międzyczasie opiekamy cebulkę:).Po zebraniu szumów wrzucamy wszystkie warzywa i przyprawy i tak gotujemy na wolnym a nawet bardzo wolnym ogniu około 2godzinki sprawdzając od czasu do czasu smak i ewentualnie doprawiając.Pamiętajmy żeby rosół nie buzował w garnku gdyż będzie wtedy mętny i nie będzie miał już swojego rosołowego wyglądu:D
Kluseczki lane:
Składniki:
jajko
mąka
sól
zielona pietruszka
Przygotowanie:
Jajko ubijamy na puszystą masę dodajemy trochę mąki ,sól i pietruszkę i przez chwilę miksujemy.Ubijając najpierw jajko sprawiamy że kluseczki będą bardziej puszyste.Przygotowaną gładką masę o konsystencji lejącej wylewamy na wcześniej ugotowany i odlany do garnka rosół.Gotujemy przez dosłownie kilka sekund.Kluseczki wykładamy do miseczki i zalewamy rosołem:)Można dodać również mięsko.
SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz