piątek, 15 listopada 2013

Łosoś w pomarańczowym sosie

Ostatnio u mnie w domu królują ryby...starszy syn stał się miłośnikiem i mógłby je jeść 3 razy dziennie(albo i więcej).Dlatego jemy i jemy te ryby a ja muszę wymyślać kombinować co by nie było monotonni..no i tak właśnie powstał łosoś pomarańczowy:)Po przeczytaniu kilku przepisów postanowiłam zrobić swój własny,najbardziej odpowiedni dla całej naszej czwórki:D
Łosoś w pomarańczowym sosie:
Składniki:
-filet z łososia(mogą być również dzwonki) u mnie 2szt
-sól,pieprz
-sok z cytryny

Sos:
-sok z 2,3 pomarańczy
-pół pomarańczy pokrojone w kostkę
-sos sojowy
-pieprz kolorowy(może być zwykły)
-masło około 1łyżki
-imbir w proszku
-słodka śmietanka
-mąka ziemniaczana

Przygotowanie:
Filet z łososia solimy,pieprzymy i polewamy odrobinką soku z cytryny.Odstawiamy do "przegryzienia się".
W międzyczasie robimy sosik.
Sok i kawałki z pomarańczy wlewamy do rondelka.Podgrzewamy.Wrzucamy kawałek masła.Dolewamy sosu sojowego, wsypujemy pieprz i szczyptę imbiru(tak naprawdę jej ilość zależy od tego jak "mocny"chcecie sosik).Gotujemy przez chwilkę by część soku odparowała.W kubku mieszamy około łyżkę mąki ziemniaczanej z zimną wodą i energicznie wlewamy do sosu.Gotujemy.Ma powstać coś na kształt kisielu.Na koniec dolewamy słodkiej śmietanki i doprawiamy do smaku.
Gdy sos jest już gotowy zabieramy się za smażenie ryby.Pamiętając by filet zawsze zaczynać smażyć stroną ze skórką.
Gotową rybkę polewamy sosem.
Ja podawałam z ziemniakami gotowanymi w mleku podawanymi z masłem i gałką muszkatołową:)
Smacznego!
Wersja dietetyczna jest bez  ziemniaczków:)Z ryżem lub kaszą:D


1 komentarz:

  1. Potrawa rewelacja chociaż robiłam dzwonki z łososia następnym razem robię filety.

    OdpowiedzUsuń