środa, 21 sierpnia 2013

Duszona wołowinka:)

To  pierwszy wołowy wpis na  blogu...chyba...przynajmniej nie pamiętam o takich gdyż raczej rzadko robię wołowinę.I nie dlatego że nie lubię bo lubię!Po prostu wydaje mi się  że mięso wołowe w naszym pięknym kraju przypomina odrobinkę kamień...jest twarde a tego nie lubię.Mimo wszystko porwałam się na wołowinkę.Wyszła bardzo dobra,miękka i soczysta.Polecam więc do wypróbowania:)
Wołowina duszona z ogórkiem małosolnym:

Składniki:
-mięso wołowe(u mnie pakowane mięso z Biedronki,chyba steki....takie cieniuśśśśkie plastry)
-kilka kropel sosu sojowego
-oliwa z oliwek
-ząbek czosnku
-sól,pieprz
-świeży tymianek
-świeży rozmaryn
-cebula
-kilka ogórków małosolnych,mogą być też kiszone(ok.4szt.w zależności od wielkości)
-liść laurowy
-ziele angielskie

Przygotowanie:
Mięso jest cienkie więc nie ma potrzeby rozbijania:)Do smażenia używałam wysokiej patelni, w której później dusiłam mięso.
Z oliwy,sosu sojowego,czosnku oraz świeżych ziół sporządziłam marynatę  do mięsa.Nasmarowałam mięsko i nie czekając na  przegryzienie się podsmażyłam na patelni na rumiany kolor doprawiając świeżo mielonym pieprzem .Podlałam odrobinką wody,dodałam liść laurowy i ziele angielskie przykryłam i dusiłam około godziny.Cebulę pokroiłam w półksiężyce i dodałam do mięsa.Dusiłam jakieś 10min.Po tym czasie dodałam ogórki pokrojone w plasterki.Przykryłam.Całość dusiłam do miękkości.
Podawałam z ziemniaczkami i koperkiem:)
Smacznego!!

PS.
Dla porównania wołowina z grilla (2cm kotlet pieczony 5min) spoza granic naszego kraju!To się nazywa STEK!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz