wtorek, 27 sierpnia 2013

Grillowane pomidorki:)

Przepyszności!!Pierwszy raz robiłam je już jakiś czas temu ale dopiero teraz zebrałam się w sobie i postanowiłam się nimi z Wami podzielić:)Obejrzałam kiedyś w telewizorku takie pomidorki...oczywiscie załapałam się już na samą końcóweczkę przepisu więc starałam się odtworzyć je po swojemu.Mi smakują!A czy będą smakowały Wam?Przekonacie się dopiero,gdy je zrobicie:)Zachęcam do wypróbowania!
Grillowane pomidorki:


Składniki:
-pomidory
-ser mozarella(może być jedna duża kula,bądź te małe kulki)
-kilka listków świeżej bazylii(może być suszona)*
-oliwa z oliwek
-sól

Przygotowanie:
Pomidory myjemy,kroimy na pół i delikatnie łyżeczką wyjmujemy gniazda nasienne.Wylewamy pozostałości soku.Listkibazyli zawijamy jakby w "cygaro" i drobno siekamy.Posiekaną bazylię wrzucamy do kilku łyżek oliwy z oliwek i rozcieramy:)Świetnie do tego nada się moździerz:).Powstałą miksturą smarujemy wnętrza pomidorów.Mozarellę kroimy na kawałki takie by zmieściły się do pomidora i by zostało odrobinę luzu.Na wierzchu układamy listki bazylii.Wkładamy do piekarnika z funkcja grill i grillujemy w temperaturze 220-230stopni do momentu rozpłynięcia i zarumienienia się sera.
Podajemy jako dodatek do dań obiadowych bądź jako przekąska na przyjęciach wraz z zrumienionymi tostami:)
Smacznego!

*Jako zamiennik dla oliwy z oliwek i bazylii możemy użyć bazyliowego pesto:)
PS.
Pamiętajmy też by nie solić pomidorów przed posmarowaniem ich oliwą gdyż sól wyciągnie wodę z pomidorów i może nam się zrobić pomidorowa zapiekana breja:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz