czwartek, 21 marca 2013

Babka cytrynowa

...nie wiem od czego zacząć:)Babka jest bezbłędna a muszę przyznać że nie przepadam za babkami.Ta zdobyła moje serce.Jest tak prosta że naprawdę trzeba mieć ukryty talent żeby coś poszło nie tak:DA składniki do jej przygotowania są w każdym  domu na co dzień.Polecam!Przepis znalazłam na mniam-mniam.bloog.pl
Babka cytrynowa

Składniki:
-4jajka
-1szklanka cukru
-1szklanka mąki pszennej
-1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
-skórka otarta z połowy sporej cytryny
-sok z połowy cytryny(jeśli ktoś lubi można dać więcej)
-200g masła(roztopionego)
-cukier waniliowy
-1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Przygotowanie:
Całe jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę.Kolejno dodajemy przesiane i wymieszane mąki wraz z cukrem waniliowym i proszkiem do pieczenia.Mieszamy.Powolutku wlewamy rozpuszczone, lekko ciepłe masło.Na końcu dodajemy skórkę z cytryny i sok.Delikatnie mieszamy.Gotową masę przelewamy do formy wysmarowanej masłem i pieczemy około 45min w temperaturze 150stopni z termoobiegiem(ja tak piekłam,w orginale było 170stopni bez termoobiegu).

Polewa:
2łyżki kwaśnej gęstej śmietany zagotowujemy.Do gorącej wsypujemy cukier puder i dokładnie mieszamy tak aby nie było grudek.Ilość cukru zależy od Was.U  mnie to było coś ponad szklankę.Pamiętajmy że lukier nie może być zbyt rzadki bo cały spłynie z ciasta.Dodajemy kilka kropli soku z cytryny.Wylewamy na babkę.

Smacznego!!

6 komentarzy:

  1. ej po co mi smaka robisz? ja sie odchudzam:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sandrini zobacz ta babka dietetyczna:)tak mało składników nie może być tuczące:D

      Usuń
  2. matko bosko chyba ja upieke:) ale nie dzis:) Dzis mam lenia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja robiłam z leniem:)robi się ją bardzo szybko może z 15-20min:)

      Usuń
  3. Babka jest genialna, dziś piekłam i dziś jadłam :)

    OdpowiedzUsuń