sobota, 23 marca 2013

Kremowa zupa chrzanowa

OOOchhh uważam że jest świetna!!Pyszna i taka lekka:)Znakomita alternatywa dla tłustego barszczu białego na Wielkanoc...Robi się ją szybko i nie potrzeba dużo składników.Więc dziewczyny na diecie i te nie na diecie teraz i Wy możecie objadać się w święta:)Zupa jest gęsta i kremowa...a nie zawiera ani grama śmietany i mąki...Podana z kulkami białej kiełbasy robionymi własnoręcznie oraz jajkiem na twardo zaspokoi nawet największy głód!
Kremowa zupa chrzanowa:
Składniki:

Zupa
-korzeń pietruszki
-kawałek korzenia selera
-por(tylko część biała)
-2 ząbki czosnku
-tarty chrzan
-sól,pieprz
-woda lub wywar z kulek(około 1l-1,5l żeby zupa była kremowa)
-ja dolałam odrobinkę słodkiej śmietany do talerza męża:P

Kulki z dietetycznej białej kiełbasy:
-1/2kg mięsa mielonego z łopatki
-2 ząbki czosnku
-majeranek
-sól,pieprz

Przygotowanie:
Kulki:
Mięso przyprawiamy solą,pieprzem i majerankiem.Lepimy małe kulki,moje były ciut mniejsze niż orzechy włoskie a większe niż laskowe.Takie na jeden kęs:).Wrzucamy na wrząca wodę,po wypłynięciu gotujemy ok.5min.Wyciągamy.
Krem:
Na wodę lub wywar pozostały z gotowania kulek wrzucamy seler,pietruszkę oraz por i 2 ząbki czosnku.Przykrywamy i gotujemy na wolnym ogniu około 30min.Całość miksujemy blenderem na gładko.Dodajemy tarty chrzan.Jego ilość zależy od upodobań konsumenta.Ja dałam może około 7 łyżek.Teraz jeśli ktoś uważa za stosowne można krem rozcieńczyć wodą.Przyznaję ja rozcieńczyłam bo u nas konsystencja gęstego kremu raczej nikomu nie odpowiada:).Doprawiamy solą i pieprzem.Wrzucamy kulki i zagotowujemy.Dla łasuchów zabielamy śmietanką chociaż bez tego zupa jest również biała:)Podajemy z jajkiem ugotowanym na twardo.
Smacznego!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz