piątek, 1 marca 2013

Racuszki z ricottą w pomarańczowym sosie:)

Żeby nie wiało  nudą i żeby dzieci miały co zajadać(dorośli oczywiście też) podzielę się z Wami przepisem na cudne racuszki.U mnie robią za deser bo są słodkie ale nie za słodkie:)Na prawdę warte wypróbowania!
Racuszki z ricottą w pomarańczowym sosie




Składniki:
-1 szklanka oleju(polecam dać mniej ewentualnie dolewać w trakcie mieszania,ale ciasto jest dosyć żadkie)
-1 szklanka świeżej ricotty
-1/4szklanka mąki(ja dałam więcej,dosypywałam na oko,trzeba usmażyć pierwsze racuszki by wiedzieć czy zagęścić  ciasto)
-3 łyżki cukru pudru
-2 jajka
-1 łyżka skórki startej z pomarańczy
Sos:
-1szklanka soku pomarańczowego
-1/3szklanki cukru pudru
-2łyżki masła
-3łyżki śmietanki
-1 łyżka likieru pomarańczowego(robiłam bez)

Przygotowanie:
Sos:w małym rondelku wymieszaj sok pomarańczowy,cukier,masło,śmietankę,likier.Podgrzewaj  aż masło się rozpuści,potem doprowadź do wrzenia.Zmniejsz gaz i gotuj na małym ogniu aż sos zgęstnieje.
Racuszki:Zmiksuj wszystkie składniki ciata by dobrze się połączyły.Na dużej patelni rozgrzej olej.Racuszki smaż partiami 1-2 minuty z każdej  strony.Gotowe  wyjmuj łyżką cedzakową i układaj na papierowym ręczniku do osączenia.
Racuszki posyp cukrem pudrem i polej sosem pomarańczowym:)
Smacznego!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz